Prekės paieška
 
     
     
 
Prekių filtras
Kaina:
Gamintojas:
Prekių grupė:
Prekės
 
     
 

Nemigos priežastys ir klasifikacijos


Kaip klasifikuojamos nemigos priežastys?

Nemiga - tai psichikos sutrikimas, kurio pagrindiniai simptomai: sunkus užmigimas, pastovūs prabudimai, negilus miegas ir energijos trukumas pabudus. Dėl nemigos mūsų nuotaika pablogėja, tampam dirglesni, o darbe ir moksluose vis sunkiau susikaupiam.

Nemigos priežastys gali būti pačios įvairiausios, tačiau jų skirstymas dvejopas. Kaip vienos knygos personažas, sergantis nemiga, yra pasakęs: „kai tave kankina nemiga, viskas aplinkui tampa kopijos kopija, kuri irgi kopija." („Kovos klubas"; Chuck Palahniuk)


 


Dvi nemigos grupės:

1.     Situacijos nemiga;

2.     Lėtinė nemiga.

Šiame straipsnyje trumpai aptarsime abi nemigos grupes, kas jas išprovokuoja ir kaip jas įveikti. Norėdami išspręsti miego sutrikimus, visų pirma turite su jais susipažinti. Juk priešą reikia pažinti.


 


Situacijos nemiga


Situacinė nemiga, arba psichinė reakcija į stresines gyvenimo situacijas dažnai pasireiškia laikinais miego sutrikimais, kurie trunka ne ilgiau kaip 1 mėnesį. Taigi nemiga gali aplankyti bet kurį iš mūsų, jei tik gyvenime susiduriame su dideliais psichologiniais išbandymais. Prieš užmiegant mus kankina nerimas bei pačios įkyriausios mintys, kaip išspręsti problemas arba kaip jų galėjote išvengti. Ši nemigos rūšis nėra gydoma, nes praeina savaime. Vis tik, jei situacinė nemiga ilgainiui išsivysto į depresiją, dėl kurios sumažėja jūsų darbingumas, tokius sutrikimus rekomenduojama gydyti medikamentais. Lengvesnėms nemigos formoms gydyti naudojami žoliniai preparatai, dažniausiai valerijono tinktūros, melisos arba apynių arbatos. Nemigai sunkėjant, gydytojai gali išrašyti ir stipresnių, cheminių medikamentų ar net raminančių vaistų. Raminančiais vaistais negalima piktnaudžiauti. Jų negalima vartoti ilgiau nei 1-2 mėn. Vis tik, jei nemiga kartojasi epizodiškai, raminančių vaistų kursas gali tęstis ir ilgiau, tačiau tabletės geriamos 1-2 kartus per savaitę.



Lėtinė nemiga


Kokios lėtinės nemigos priežastys? Tokia nemiga, skirtingai nei situacinė, trunka ilgiau nei 1 mėnesį ir ją būtina gydyti. Jei miego sutrikimai jus vargina 3 ar daugiau naktų per savaitę, būtina kreiptis į gydytoją. Lėtinės nemigos priežasčių gali būti pačių įvairiausių, bet jos nėra susijusios tik su staigiais gyvenimo pasikeitimai. Lėtiniai miego surikimai pavojingesni, bet ir sunkiau išgydomi. Sutrinka ne tik gyvenimo ritmas bei darbingumas, sergančius apninka įvairiausios baimės ir panikos jausmas. Paradoksalu, bet lėtinė nemiga išsivysto iš baimės neužmigti. Žmones apninka mintys ir baimė, kad ir vėl negalės ramiai ir gilia miegoti, o ryte ir vėl pabus be entuziazmo ir energijos.

 


Lėtinės nemigos priežastys:


Norėdami išgydyti lėtinę nemigą turite suvokti jos priežastis. Pateikiame jums populiariausių, sunkesnės nemigos formos, priežasčių sąrašą:

·  Nereguliari dienotvarkė: darbas pamainomis, naktinis gyvenimas, darbas kompiuteriu, vėlyvas televizoriaus žiūrėjimas, miegas dienos metu.

·  Pasikartojančios stresinės situacijos gyvenime, kai situacinė nemiga negydoma išsivysto į lėtinę.

·  Nemiga gali būti kitų psichikos sutrikimų pasekmė arba vienas iš simptomų.

·  Depresija, nerimas, priklausomybės nuo narkotikų bei psichozės gali paveikti ir jūsų miego ritmą.

·  Piktnaudžiavimas raminančiais vaistais.

·  Piktnaudžiavimas kofeino gėrimais.

·  Psichotropinių medžiagų ir alkoholio vartojimas.

·  Nemigą išprovokuoja ir neramių kojų sindromas*.

·  Skausmingos kūno ligos.

·  Kvėpavimo takų sutrikimai.

*Neramių kojų sindromas - „lėtinė jutiminė - motorinė liga, pasireiškianti intensyviu, nenugalimu noru judinti kojas ir nemaloniais ar skausmingais pojūčiais jose ramybės metu."

Vis tik viena dažniausių lėtinės nemigos priežasčių, tai tos pačios stresinės arba stresogeniškos situacijos. Dažniausiai stresą mums kelia santykių krizės, per didelis darbo krūvis, finansiniai sunkumai, teismai, sunkios ligos, kaltės jausmas, nerimstantis sąžinės graužimas ir kiti gyvenimo sunkumai. Susiduriant su tokiais gyvenimo sunkumais būtina apsilankyti pas psichologą, o kartais net pas psichiatrą. Kai kuriems išgyti padeda net ir religinės praktikos, meditavimas. Vis tik ši nemigos rūšis dažniau gydoma vaistais, antidepresantais. Kartais rekomenduojamos ir mažos vaistų nuo psichozės dozės bei papildomi metalonino preparatai. Dėl nemigos nebesigamina miego hormonai, todėl žmonės jaučiasi pavargę, suprastėja nuotaika. Jeigu nemiga yra tik kitas, rimtesnės psichikos ligos simptomas, gydoma pagrindinė psichikos liga.

Lėtinę nemigą taip pat svarbu gydyti profilaktiškai, kitaip tariant, užkirsti kelią šio pobūdžio miego sutrikimo vystymuisi. Juk viskas prasideda nuo epizodiškos nemigos, bet po kelių mėnesių šie sutrikimai gali pasikartoti. Tokiu atveju būtina kreiptis į psichikos sveikatos specialistus. Šiuo atveju savarankiškas gydymasis nėra rekomenduojamas. Jei netinkamai gydysit miego sutrikimus, vėliau jie tik paaštrės. Netinkamai gydant lėtinę nemigą pažeidžiamas „vidinis laikrodis", jūs esat nuolatiniam budėjimo režime, o tai trukdo pasveikti.



Kaip išsirinkti tinkamą čiužinį?
Kiekvieną dieną “Miego centro” salonuose padedame žmonėms išsirinkti tinkamiausią čiužinį. Ilgametė praktika, leidžia čiužinį parinkti ypač tiksliai, net ir žmonėms kenčiantiems nugaros skausmus. Įprastai, čiužinių ekspertas rekomendaciją pateikia konsultacijos metu nustatęs esmines Jūsų poilsio įpročių ir fizines savybes.


Tačiau visus, kurie neturi galimybės užsukti į mūsų salonus ir pasikonsultuoti, kviečiame išbandyti specialų įrankį - čiužinio parinkimo gidą. Jūsų atsakymai į esminius klausimus leis mūsų ekspertams rekomenduoti Jums tinkamiausią čiužinį greitai ir tiksliai. Nebespeliokite koks čiužinys padės sumažinti skausmą, padėsime Jums dar šiandien.